nuffnang ads

Pengikut

Isnin, 23 April 2012

cerpen yg tak cerpen.....

anakku: ibu...boleh tak tlg copy kertas ni,nak hantar besok....kawan punya.. me : pasal apa nak copy?along takde buku tu ker? anakku: takde...nak beli takut ibu tak mampu... aku terkedu,terus teringat waktu sekolah dulu.... me :mak,mintak duit beli buku rujukan..org lain semua dah beli... mak :takde duit. selang beberapa hari me :mak..apasal diorang ambik sofa tu? mak :jual...kakak nak guna duit beli buku... me :apasal org mintak beli buku takde bila kakak mak sanggup jual barang rumah? mak :kakak kau pandai.... terus tersentap hati aku ni,aku ni bodoh ker? kat sekolah tak pernah pulak dapat nombor lebih dari nombor tiga?????? Empat tahun lepas,perbualan telefon dengan adik.... me :engko tolonglah....bla...bla...bla.... adik :aku tak bolehlah,aku kene dengar cakap kakak...dia yg banyak tanggung aku belajar dulu... hmmm.....selama ni aku tak pernah membantu korang ke?????? beberapa bulan yg lepas.... adik : takpe...nanti aku tolong....tanya jer... me :ok lah... Beberapa hari kemudian... me :deq...dah tanya dah....bla...bla adik:aku tolong kakak sbb dia perlukan duit...jadi aku tak boleh nak tolong...aku kene tolong dia sbb dia yg tlg aku waktu sekolah dulu...... me :takpelah....org bagi ngah ambik...tak bagi pun takpe..... (dalam hati).....aku ni tak pernah tolong korang ker????takpelah....aku sedar siapa aku...tak pernah membantu....mungkin setakat bantuan sekupang dua tu tak dipandang berbanding ratusan ringgit..... takpelah....biarlah aku berjuang dan berusaha sendiri...terima kasih yg tak terhingga buat korang semua....siapalah aku dla hidup kalian.....

4 ulasan:

  1. ermmm dulu rasa la macam nie .. pstuh last2 buat tak tau .. :)

    BalasPadam
  2. betul tu,bila difikirkan sangat membuatkan kita berkecil hati,lebih baik ikhlaskan.....anyway thanks sebab melawat blog akak....

    BalasPadam
  3. ermmm... pernah rasa... huhuhuhu
    tapi malas nak fikir..

    BalasPadam
  4. Hello Blogger!
    Sudah lama tidak upload blognya….
    Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    BalasPadam

nuffnang